שמיכות קיץ - גם בקיץ צריך להשתמש בשמיכות
מקור pixabay

כשאנחנו חושבים על שמיכות, אז באופן טבעי, הדבר הראשון שעלינו לנו בראש הן שמיכות פוך, שמיכות שמיועדות לחורף. הרי נהוג להשתמש בשמיכה כשקר, ולכן רוב השימוש בה נעשה בתקופת החורף.

אך כפי שאנחנו יודעים, לא רק בחורף נהוג להשתמש בשמיכה אלא גם בקיץ. בין אם מדובר בשמיכה לצורך שינה ובין אם מדובר בשמיכה שאנחנו יכולים להתכסות איתה, כשיושבים מול הטלוויזיה וצופים בסרט או סדרה, כשיושבים וקוראים ספר או במצבים אחרים. זו יכולה להיות שמיכה שתשרת אותנו כשאנחנו בתוך הבית או מחוצה לו.

שמיכות קיץ מתאפיינות בצורה שונה משמיכות חורף. הן אמורות להתאים יותר למזג האוויר הקייצי, קרי לחום וללחות, כמו כן, הן אמורות להשתלב יותר עם הצרכים שלנו במהלך הקיץ. בשונה משמיכות חורף, אז אנחנו צריכים שמיכות מלאות, כבדות, חמות אשר יאפשרו לנו להתכסות היטב ולהתגונן מפני הקור, הרי ששמיכות חורף בנויות אחרת. הן מיועדות לכך שאנחנו נוכל לכסות את עצמנו מבלי להזיע בחום ובלחות.

לפני שנספק מספר פרמטרים שיעזרו לנו ברכישת שמיכות קיץ, צריך להדגיש כאן, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של סגנונות ועיצובים, בין אם מדובר בשמיכות לילדים או למבוגרים. כמו כן, חשוב להדגיש, גם בקיץ ייתכן מאוד שיהיה קר בשעות מסוימות (שעות הלילה בעיקר), מה עוד שרבים מאיתנו ישנים עם מזגן או מערכות מיזוג אחרות, על כן השמיכה צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמנו גם מפני הקור.

פרמטרים לבחירה ורכישה של שמיכת קיץ

פרמטר ראשון צריך להיות מאיזה סוג בד עשויה השמיכה. הסוג יכול להשפיע על שורה של דברים. למשל, עד כמה השמיכה מחממת, עד כמה היא אוורירית, עד כמה השמיכה קלה או עבה, האם השמיכה נעימה או לא, כמו כן זה יכול להשפיע על היכולת שלנו לכבס אותה בצורה כזו או אחרת. אנחנו יכולים למצוא שמיכות קיץ עשויות כותנה, צמר, משי, וסוגים אחרים של חומרים.

פרמטר שני, הגודל של השמיכה. באופן טבעי אנחנו נרצה לקנות שמיכה שנוכל לכסות בה את כל הגוף שלנו. לכן, אם תהיה זו שמיכה לילדים, הרי שהיא תהיה קטנה, בעוד שאם תהיה זו שמיכה למבוגרים, אז תהיה גדולה.

פרמטר שלישי, עד כמה פשוט ונוח לכבס את השמיכה ובכלל לשמור עליה נקייה. מאחר ואנחנו עושים שימוש נרחב בשמיכה, אז נרצה בוודאי לנקות אותה לעיתים תכופות על מנת שנוכל לחזור ולהשתמש בה.

פרמטר רביעי מתייחס לשאלה עד כמה היא נעימה לקיץ. יש שמיכות שיכולות להתאים לימים חמימים, וישנן שמיכות שמתאימות לישיבה על הספה מול המזגן או בשביל לשכב במיטה כשהמזגן עובד. הכל תלוי מה בדיוק מחפשים וכיצד רוצים להשתמש בה. מומלץ לממש את השמיכה לפני שרוכשים אותה, בשביל להרגיש עד כמה היא חמה ונעימה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here