בין אם הגיע תורכם לארח את המשפחה המורחבת ואתם חרדים מכך ובין אם אתם חובבי אירוח וכל התכנסות אצלכם גורמת להם לדגדוגים באצבעות הידיים ששולחים אתכם לבדוק האם הסרוויסים החדשים, חדשים מספיק לאירוח, לכולם מכנה משותף – אנחנו הישראלים לא יכולים בלי פינת האוכל שלנו.

לקראת החג, מעצבי פנים ואדריכלים מובילים מסבירים את שלושת העקרונות החשובים בעיצוב פינת האוכל:

תאורה שיוצרת את הדרמה

"כמעט כל משפחה ישראלית רוצה פינת אוכל ויש לנו כבוד גדול אליהן" טוענת איה אמוזג מהסטודיו לעיצוב פנים .aya&shani "כבר בשלב למידת החלל אנחנו מביאות בחשבון את פינת האוכל. התכנון מראש מאפשר לנו ליישם את שקעי התאורה עוד לפני שלב בניית קירות הפנים, ולפעמים יש גם צורך בהכנת תשתית לעמדת השירות. ההחלטה על המבנה ועל הגודל של פינת האוכל נובעת גם מהחלל וגם מהצרכים – יש לקוחות שמעדיפים שליד פינת האוכל תהיה 'שידה תומכת' שבה יאוחסנו הסטים היפים של האירוח, ויש משפחות שמעדיפות שפינת האוכל תהיה ליד חלון גדול או ליד הוויטרינה. יש לקוחות שאוהבים מאוד לארח, אבל לא רוצים שהאורחים יראו את הבלגן שבמטבח. ויש כאלו שמעדיפים להגיש גם את הארוחות היומיומיות בפינת האוכל ולכן חשוב להם שהפינה תהיה קרובה למטבח ככול האפשר."

קרדיט צילום: מאור מויאל

תפאורה שמדגישה את פינת האוכל
גם האדרכליות תמר בלומנפלד-כ"ץ ויהודית מור מסכימות שתכנון המיקום של פינת האוכל צריך לעשות בשלבים הראשונים ושהיא חלק בלתי נפרד מהקונספט העיצובי. מערכת השיקולים שלהן בנוגע למיקום, לצורה ולגודל היא רחבה במיוחד… והנה רק חלק מהמשתנים שנכנסים למשוואה: מספר אנשים הסועדים מדי יום, לאיזה גודל פינת האוכל נפתחת כשהאורחים מגיעים, האם השולחן משמש לצרכים נוספים מלבד אירוח, מה המרחק בין פינת האוכל לבין המטבח, גודל החלל שבו פינת האוכל מיושמת ועוד ועוד.
"גם אם פינת האוכל לא משמשת את בני המשפחה באופן יומיומי, אנחנו מתכננות אותה כך שתהיה חלק מהחלל המרכזי של הבית. וכאשר בני המשפחה יושבים סביבה, אנחנו רוצות שהם ירגישו שפינת האוכל מכבדת גם אותם וגם את המאכלים שמוגשים עליה… גופי התאורה שסמוכים לפינת האוכל, מושפעים ומשפיעים על האווירה שנוצרת בפינת האוכל, הם יוצרים משחק תפאורה שגם מדגיש את פינת האוכל וגם מותאם לאכילה נינוחה סביב השולחן."

אי אפשר בלעדיה – תיכנון מוקדם:
"לפעמים כדי למקם את פינת האוכל במקום שהכי טוב בשבילה, לא אהסס להוריד את אחד הקירות " אומרת מעצבת הפנים רוית אוסקר " זו הסיבה שחשוב מאוד לתכנן את המיקום של פינת האוכל בשלבים מוקדמים ביותר."
גם אוסקר מסכימה שעבור הישראלים פינת האוכל היא מאסט "היו לי כמה לקוחות שבתחילת הדרך אמרו שהם רוצים לוותר על פינת אוכל ולהישאר רק עם האי שבמטבח, אבל ברגע האמת הם שינו את דעתם לגם שולחן אוכל וגם אי או דלפק במטבח. על פי רוב פינת האוכל נשמרת לאירוח בשבתות ובחגים ואילו ביום יום, המשפחות נוהגות לאכול במטבח. כשהלקוחות רוצים גם וגם, אני בודקת שיש מספיק מרווח בין המיקום של פינת האוכל לבין האי במטבח, אחרת יכולה להיווצר תחושה של עומס וצפיפות."

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here