קרדיט: דור קדמי

תערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות, מיצבים ואירועים
22-29 ביוני 2023
בבית הנסן מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה
שבוע העיצוב ירושלים הוא יוזמה של משרד ירושלים ומסורת ושל הרשות לפיתוח ירושלים

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, חוזר במהדורתו ה-12 ויתקיים בין התאריכים 22-29 ביוני 2023 בבית הנסן, ירושלים ויכלול כמדי שנה עשרות תערוכות, מיצבים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות עשרות מעצבים.ות ישראלים ובינלאומיים.
הנושא השנתי: "שקר וכזב" – הנחש המשקר והמכזב נמצא כבר בגן עדן, וגם אחרי שגורשנו ממנו הוא ממשיך ללחוש לנו באוזן. ואולם, גם אם השקר והכזב העסיקו את התרבויות האנושיות מאז ומעולם, נדמה שבתקופה הנוכחית הם מתעצמים באופן חסר תקדים. העידן הדיגיטלי הביא איתו ערעור מקיף על מושגי האמון, האותנטיות והאמת. פייק־ניוז, דיפ־פייק, דימויים מזויפים, דיסאינפורמציה — כל אלה היו לתופעות שגורות. עידן הפוסט־אמת כבש את המציאות הדיגיטלית והאנלוגית כאחת, והוא מתאפיין לא רק בוויתור מראש על חיפוש אחר האמת, אלא גם בתחושה שאפילו אם היא תימצא, לא ברור מה יהיה ערכה. שבוע העיצוב ירושלים 2023 מבקש לבחון ולחגוג את תפקידו.ה של המעצב.ת ולעשות זאת באמצעות עבודות החוקרות את חשיבותן של אשליות – עבודות שמסתירות ומרמות, בוראות מציאויות מקבילות – ולצדן עבודות העוסקות בגילוי ובחשיפה, ובודקות את האפשרות של אמת ואותנטיות למרות שפע השקר והכזב.
למשך שבוע אחד יתמלאו חללי הפנים והחוץ של בית הנסן בעשרות מיצבים, מיצגים ומופעים, תערוכות
ופרוייקטים מכלל דיסציפלינות העיצוב, רובם מוצגים לראשונה. ביניהם:
קבוצות עיצוב ואדריכלים בינלאומיים ומקומיים יציגו מרחבים אימרסיבים מעוררי חושים: HQ אדריכלים יטילו צל מאיים ומתעתע על חזיתו של בית הנסן ; קבוצת המחקר של MEATS ELISAVA מברצלונה תשתלט על חצר ההוספיס החדשה באמצעות הקרנות אור וערפל; Nohlab, קבוצת יוצרים מאיסטנבול תהפוך את עליית הגג לעולם מקביל באמצעות אנימציה וסאונד; מעצבת הטקסטיל תמר ניקס תמלא חלל אחר ברכות של ענן באמצעות בד ;סטודיו מא לאדריכלות יזמינו את המבקרים לשהות בגינה סינטטית של טבע עירוני משובש ; מותג האופנה HOLYLAND CIVILIANS יתארח למיצג יצרני בועט של סדנת דפוס פרפורמטיבית אשר תציע למכירה טישרטים למאמינים; פוטו ברדק, סט הצילום האוטומטי של הצלמת אלה ברק והמאייר נדב יהל, יציע למבקרים להצטלם למזכרת מסוף העולם הקרב ובא.

קרדיט: נבו הימלהוך

כבכל שנה, מארח שבוע העיצוב תערוכות ושיתופי פעולה ראשונים מסוגם בין יוצרים, מוסדות תרבות וגופי ידע.
המעצב שחר קדם מוביל שיתוף פעולה עם מוזיאון הטבע ואוצר תערוכה בה יגיבו יוצרים מקומיים לפעולת הפיחלוץ, טבע מבויים ומערכת היחסים המורכבת שבין האדם לטבע; ד״ר יונתן ונטורה וגלית שבו אוצרים תערוכה העוסקת בעיצוב מגוייס אשר תחשוף כיצד נרתמים חפצים ומוצרי צריכה בתור מנגנונים להפצת מסרים חברתיים; קבוצת המעצבים הגרפיים ממוסקבה ,TYPOMANIA, יפגישו מעצבים מרחבי העולם במסגרת תערוכת כרזות המגיבות לשאלת האמת והשקר.
פרויקט "השדכן" יתמקד השנה במיתולוגיות אורבאניות—ירושלמיות, תחת ניצוחם של השדכנים החדשים נועה ריץ׳ ויוחאי עלוש. הפרויקט יפגיש בין מעצבים, מורי דרך ומספרי סיפורים ירושלמיים אשר יחדיו יגיבו לבניינים איקוניים ברחבי העיר ויצרו מזכרות חדשות ומפתיעות למקומות, לאנשים והסיפורים שמאחוריהם.
חללי האקדמיות לעיצוב והמחקר יפעלו במתכונת של חלונות ראווה פתייניים; שדרת ביתנים של נביאים ומחוללי נבואות תציע לעוברים ושבים אמיתות ושקרים הנוגעים לעברם ולעתידם הצפוי. ועוד תערוכות ואירועים ברחבי בית הנסן אשר יעסקו במניפולציות ומעשי קוסמות בעיצוב, תעמולה, אדם-מכונה ועוד.

ניהול כללי ותוכן: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף
אוצרות: דנה בן שלום, סוניה אוליטסקי וד"ר ג'רמי פוגל

שבוע העיצוב ירושלים
22-29 ביוני 2023
בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

שעות פתיחה
ערב פתיחה: 22.6.2023 | 23:00-19:30
23.6.2023 | 16:00-10:00
24.6.2023 | 22:00-10:00
25-29.6.2023 | 22:00-16:00
הכניסה חופשית

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here