טיפים לעיצוב חנויות – כיצד מעצבים חנות בצורה נכונה ולמה חשוב להשקיע בכך.
מקור freepik

כל אחד מאיתנו ביקר בוודאי בחנויות, אשר כבר במבט ראשון אפשר לראות שהן לא עוצבו בצורה נכונה. לא רק מבחינת המראה שלהן, אלא גם מבחינת התכנון, מבחינה פרקטית, מכל בחינה שהיא, בין אם עבור העובדים במקום ובין אם עבור לקוחות שאמורים להיכנס אל החנות ולחפש בה פריטים שהם ירצו לקנות.

אפשר בקלות רבה להבחין בחנויות שאינן מעוצבות בצורה נכונה. למשל, חנויות שיש בהן עומס רב שלא מאפשר למצוא פריטים בקלות, חנויות שאין בהן גישה נוחה לכל המדפים ולכל האזורים, חנויות שהחלוקה בין הפריטים השונים איננה ברורה ולכן קשה לחפש ולמצוא את מה שרוצים ועוד שורה ארוכה של מקרים שמלמדים על עיצוב לא נכון.

זו הסיבה שיש צורך לעבוד עם מעצבי פנים לעיצוב חנויות באופן ספציפי. עיצוב פנים של חנות הוא דבר מאוד חיוני, לא רק בשביל שהמקום ייראה נעים ויפה, גם לא רק בשביל שהוא ימשוך אליו אנשים, אלא גם בשביל לייצר סביבה עסקית נכונה. כלומר, בשביל לאפשר לכל מי שנכנס למצוא בחנות את מה שהוא רוצה.

מעצבי פנים לעיצוב חנויות יודעים בדיוק איך לתכנן ולעצב את החנות, באופן כזה שיהיה נוח לעובדים לעבוד בה ויהיה נוח ללקוחות למצוא בה את מה שהם מחפשים. המטרה היא, לייצר סביבה שתהיה נוחה לכולם, כל מי שירצה להיכנס לחנות, יוכל לעשות זאת ולמצוא בדיוק את מה שהוא צריך. העיצוב של החנות, יגרום לו לרצות להיכנס אליה ולחזור שוב ושוב, על פי מידת הצורך.

ניתן למצוא טיפים שונים כיצד לעצב חנויות מסוג כזה או אחר. אנחנו נציג בפניכם את הטיפים, אך חשוב לנו לציין, כל בעל חנות צריך לקחת בחשבון שישנם עיצובים שונים, ולכל סוג חנות יש עיצוב מותאם משלה. כלומר, האופן בו אנחנו מעצבים חנות נעליים, תהיה שונה מהאופן בו נעצב חנות פרחים או חנות ספרים. המוצרים שנמכרים בחנות, השירותים שהיא מספקת, קהל הלקוחות שמגיע למקום ועוד.

טיפים נכונים לעיצוב חנות

בכל שלב בתהליך העיצוב, צריך לחשוב לא רק על הנראות והחזות של המקום, אלא צריך לחשוב על הנוחות של הלקוח למצוא בקלות את המוצר אותו הוא מחפש וכן, לגרום לו למצוא מוצרים נוספים אותם הוא ירצה לקנות. לכן, העיצוב צריך להיות פתוח, זמין והמוצרים צריכים להיות נגישים, באופן שיהיה קל להגיע אל כל אחד מהם.

כמו כן, צריך שהעיצוב יאפשר קשר בין החלקים השונים בחנות ובפרט בין מוצרים דומים. כלומר, אם אנחנו מוכרים מוצר מסוים, נרצה שקהל הלקוחות שלנו יזהה מוצרים נוספים, דומים, אשר הכרחיים עבורו וירצה להשקיע בהם.

מעל לכל זה, העיצוב צריך להיות מתאים לאופי החנות, צריך להיות ייחודי, מואר, ופתוח, במילים אחרות, עיצוב מזמין ולא עיצוב שיגרום לאנשים לא להיכנס או לנטוש את החנות במהרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here