הכינו את ריהוט הגן לחורף
פלרמו - אורן אביבי

בישראל שורר מזג אוויר נעים לאורך רוב השנה, ולכן מי שגר בבית עם מרפסת או גינה יכול ליהנות לאורך השנה כולה מישיבה נעימה. עם זאת, למרות שהחורף הישראלי לא קיצוני או קשה מדי – בהחלט פחות נוח או נעים לשבת במרפסת במזג אוויר קר באופן קיצוני, נוסף לנזקים שהריהוט שלנו עלול לחוות כתוצאה ממזג האוויר. הבשורה הטובה היא שיש איך להתמודד עם זה. איך עושים את זה? עם הטיפים הבאים!

ריהוט שמתאים גם לחורף

כאשר מגיע הזמן לבחור את מערכת הישיבה לגינה, צריך לקחת בחשבון את ההתאמה לכל עונות השנה. ישנם חומרי גלם שמתאימים לשימוש במזג אוויר קר ו/או גשום ויש כאלה שלא, כלומר שמזג האוויר יכול לקלקל אותם לגמרי, ולחלופין – רהיטים שיכולים לחיות בשלום עם מים אבל לא עם שמש יוקדת. רהיטי הגן שבדרך כלל נחשבים למבוקשים בחורף הם אלה שעשויים מפלסטיק או מתכת, כלומר רהיטים שהמים מחליקים מהם בקלות. רהיטים שיש בהם אביזרים כמו כריות או ריפוד, יספגו את המים – ומשם הדרך לטחב קצרה. עם זאת, גם אם מתלבטים או מעדיפים בכל זאת ריהוט קיץ – אפשר לבחור בו  ולהצטייד מראש באביזרים להגנה מפני הגשם.

בלקוני : יונתן בלום

איך שומרים על ריהוט לגינה בחורף?

יש כמה אפשרויות שבעזרתן אפשר להגן על ריהוט גן במהלך החורף, להלן כמה מהן –

  • כיסויים – אפשר כיום להשיג כיסויים מגוונים להנחה על הרהיטים כאשר חוששים ממזג אוויר סוער או חריג. כך הם יישארו מוגנים וניתן יהיה להמשיך לעשות בהם שימוש גם כשקריר בגינה.
  • תאורה – תאורה חמה שמכוונת לעבר הרהיטים יכולה לסייע בשמירה עליהם, בחימום האזור כאשר יושבים על הרהיטים וכמובן לייצר את האווירה הנעימה ביותר בגינה בשילוב עם מזג האוויר המאתגר.
  • ריהוט מתחת לפרגולה – אם יש לכם פרגולה בגינה, תוכלו להעביר את הרהיטים תחתם לפחות בימים הגשומים.
  • שמיכות – כאשר יושבים בגינה על ריהוט הגן עם שמיכה מחממת – גם נהנים מתחושה חמימה ונעימה וגם שומרים על הרהיטים עצמם מהרוח החזקה או מגשם שיתחיל לרדת.
  • ריהוט על גובה – ריהוט שיושב על האדמה או הדשא עלול לסבול מסחף של מים ובוץ בחלקו התחתון. העדיפו למקם את הריהוט שלכם על הגובה, גם אם בגובה של 5-10 ס"מ.

שמירה על ריהוט הגן במהלך החורף

ריהוט הגן שקיים לרכישה הוא איכותי ומותאם למגוון רחב של סגנונות עיצוב גינה. הרהיטים שונים זה מזה בחומרי הגלם, בעמידות ובצורה, כשלכל חומר גלם יש את היתרונות והחסרונות שלו. עם זאת, גם אם חשקה נפשכם בריהוט מסוג מסוים, חשוב לזכור שהחורף בישראל אינו ארוך ובוודאי שאינו קיצוני, לכן לא מומלץ לבחור בריהוט ייעודי לחורף אלא לבחור בריהוט רב-עונתי ולדאוג לפתרונות מתאימים: כיסוי בד חסין מפני מים, פרגולה וכדומה.

לובר- אורן אביבי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here