טרנדים אקולוגיים לבתים פרטיים
מקור pixabay

אחת המהפכות הגדולות ביותר בעולם בעשרים השנה האחרונות, היא המהפכה האקולוגית. מדובר במהפכה בה מעורבות מדינות, ממשלות, חברות רב לאומיות, חברות מקומיות ואנשים פרטיים. בבסיסה עומדת ההכרה, שעלינו לשנות את היחס לכדור הארץ ולהטיב איתו, לפני שיהיה מאוחר מדי. רבים סבורים שזו תהיה המהפכה הגדולה של המאה ה-21.

אחד התחומים הבולטים בו אפשר לראות את השינוי, הוא בכל מה שקשור לתכנון ועיצוב הבית. יש לכך שני הסברים פשוטים. הראשון, יש הרבה מאוד דרכים כיצד לשנות את מה שהכרנו ועשינו עד כה ולעבור לשימוש באמצעים ידידותיים לסביבה, אמצעים ורעיונות שמפחיתים את הנזק לכדור הארץ. ההסבר השני הוא, חלק גדול מהזמן ומההשקעה שלנו מופנה אל הבית שלנו, ולכן זה רק טבעי, שננסה לשנות קודם כל שם. במיוחד, שזה יותר פשוט לשנות מה שקרוב אלינו ואחר כך לשנות בסביבה רחוקה יותר.

אנחנו יכולים לראות את זה  בתהליך של תכנון וילות גדולות או בתהליך של תכנון ועיצוב דירות קטנות. כל אחד, על פי יכולותיו, תנאיו וצרכיו, יכול למצוא פתרונות אקולוגיים אשר יכולים לשרת את המטרה.

בחלק הבא, נציג כיצד במסגרת תכנון וילות חדשות, אפשר להשתמש בטרנדים אקולוגיים שונים אשר מתאימים לסוג כזה של מבנים, ובכך לשפר באופן משמעותי את היחס לסביבה ולהטיב איתה. לפני כן חשוב לציין, כל דבר שאנחנו בוחרים לעשות בו שימוש, חשוב שהוא יתאים לצרכים שלנו, לתנאים של המקום ויהיה אפשר לשלב אותו ביחד עם פריטים נוספים. כלומר, התכנון צריך להיות מערכתי ולא נקודתי בהכרח.

אילו טרנדים אקולוגיים יכולים להתאים לבית פרטי

  • חלונות גדולים – על פניו זה נשמע כמו דבר פעוט, אך ברגע שמשתמשים בחלונות גדולים בקירות, ואפילו סקיילייט (חלונות תקרה), אנחנו מטיבים עם הסביבה. הסיבה היא, כך אנחנו יכולים לנצל תאורה טבעית במהלך היום ואנחנו לא צריכים להדליק אור בבית. כך אנחנו חוסכים בהוצאות חשמל.
  • אמצעי הצללה – אופציה נוספת חיונית מאוד עבורנו, היא שימוש באמצעי הצללה שונים. מדובר באמצעים שאפשר להתקין בחלונות וכן במקורות חיצוניים שונים. בעזרת אמצעים אלו, אנחנו יכולים לייצר צל באופן טבעי, ולא נצטרך להשתמש במערכות מיזוג.
  • מחזור מים – בבתים פרטיים ניתן להתקין מערכות למחזור מים, כך שמי כביסה ישמשו לצורכי השקיה. מדובר על מערכות שמונעות בזבוז ומאפשרות שימוש חוזר במים שכבר השתמשנו בהם.
  • דשא סינטטי – במקום לגדל דשא רגיל, אנחנו יכולים להתקין מרבדים של דשא סינטטי אשר אינם צורכים מים ואינם דורשים מאיתנו השקעה סביבתית. זה חוסך לנו הרבה מאוד זמן, כסף ובזבוז משאבים.
  • מערכות חכמות – אחד היתרונות של מערכות חכמות לבית, כולל תריסים חשמליים, תאורה שמחוברת למערכת ועוד, היא היכולת לחסוך בשימוש בחשמל, וכן היא מאפשרת לנו לשלוט טוב יותר על המבנה מבחינת ניצול משאבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here