טיפים לעיצוב פונקציונאלי ונקי של המטבח

עיצוב המטבח חשוב לא פחות מהשימושיות שלו וזאת משום שהמבטח הישראלי כבר מזמן הפסיק להיות רק מקום שמכינים בו אוכל והפך להיות המשנה המרכזי לחדר האורחים הן עבור בני המשפחה והן עבור האורחים שמגיעים אל הבית.

אם אפשר, עדיף להיעזר בשירותיו של מעצב פנים בתהליך תכנון ועיצוב המטבח שלכם, מעצב פנים יוכל להדריך, לעזור ולהשתלט על משימת עיצוב המטבח בשבילכם, זה יבטיח תוצאה מרהיבה שתתחשב כמובן בצרכים הרצונות והעדפות הפרטיות שלכם. במידה ואתם בוחרים לא לעבוד עם מעצבי פנים

סיכמנו עבורכם כמה טיפים שיסיעו להפיק את המיטב מהמטח שלכם:

  • ביחרו חומרי גלם שיהיה קל לנקות אותם – הדבר נכון לגבי ציפוי ועץ ארונות המטבח, משטח העבודה וכך גם מוצרי החשמל שלכם. התנור הוא אחד המוצרים שיותר מתלכלכים במטבח, בזמן הבישול והטיגון השמן והרטבים השונים תמיד נשפכים קצת החוצה, נוזלים וזולגים והבלאגן חוגג. תנור עצמאי שעומד בפני עצמו תמיד אוגר לכלוך בפינות נסתרות, במרווחים שבין הקיר לתנור ומאחוריו באופן שמאד קשה לנקותו, תנור בילט אין לעומת זאת ימנע את כל הצטברות הלכלוך הזה משום שפשוט לא יהיה לו היכן להצטבר.
  • צבעים ומרקם – ישנם צבעים שמבליטים כל טביעת אצבע ולו הקטנה ביותר- המנעו מהם. הקפידו להתאים צבעים במטבח כך שתהיה הרמוניה בין הריצוף, למשטח העבודה לחפוי הקירות ולמוצרי החשמל השונים. דיס הרמוניה מבחינת צבעים תפגע במראה המטבח מרהיב ככל שלא יהיה. אם יש לכם מוצרים מובנים כמו תנור בילט אין, קולט אדים או מדיח- הקפידו שתהיה התאמה מבחינת הצבעים גם איתם.
  • תכננו – לפני שאתם מעצבים את המטבח שלכם תכננו מראש מה הולך להיות במטבח והיכן הוא הולך להיות ממוקם. ישנם מוצרים שיצריכו התאמה מיוחדת כך למשל- כיריים, תנור בילט-אין, מדיח, קולט אדים ומוצרים נוספים. חשוב מאוד לתכנן את הדברים הללו מראש על מנת לא להתקל במצב מביך שבו אין התאמה בין גודל המוצר למרחב שתכננתם עבורו. את חללי האחסון חשוב לתכנן באופן שיהיה נגיש לאיזור העבודה, את משטח העבודה כדאי להשאיר באיזור שבין הכיור לכריים ועוד.
  • הקדישו מחשבה לארונות המטבח – העדיפו שיהיו יותר מגירות על פני מדפים, אלה נוחות ופרקטיות הרבה יותר, הן תסייענה לשמור על סדר ונקיון ותספקנה הגנה טובה יותר למוצרים שנמצאים בתוכן ממה שיספקו המדפים.
  • דאגו שהמטבח ישרת אתכם ולא שאתם תצטרכו לשרת את המטבח, קחו בחשבון ילדים ובעלי חיים בזמן שאתם מתכננים כך שלא יהיו נפגעים חלילה, הקפידו לבטח אותו ולמקם מוצרי חשמל מתחממים באיזורים עמוקים יותר של המטבח.
  • תכננון מקומות ישיבה במטבח גם אם חדר האוכל ממוקם באיזור אחר, לפחות שתי כסאות בר או שולחן קטן יעשו את כל ההבדל במטבח שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here