תאורת גינה מוגנת מים לקראת החורף
קרדיט לתמונה: Depositphotos

עונת החורף הגשומה כבר כאן, ולמרות שהחורף הישראלי אינו ידוע כחורף קשה או קר במיוחד, הוא בכל זאת מתאפיין (בתקווה) בכמות לא קטנה של משקעים לאורך כמה וכמה חודשים טובים של השנה. לכן, לקראת בואו של החורף מומלץ להתכונן ולהכין את הבית במספר תחומים שונים, דוגמת איטום, בידוד ועוד. אחד התחומים בהם קיימת חשיבות רבה להכנה ומיגון לקראת העונה הגשומה הוא התחום של תאורת חוץ ותאורת גינה, החל מתאורת גן פשוטה ועד לאור במרפסת או בכניסה למוסך.

מה ניתן לעשות בתחום זה על מנת להבטיח כי תאורת החוץ בביתכם לא תציב סכנה בטיחותית מצד אחד, ותמשיך לפעול ולהאיר כמו שצריך מדי ערב ולאורך החורף כולו?

גופי תאורה מוגני מים ותאורת גן ייעודית לחורף – פתרונות ייעודיים בתחום

כאשר מתחילים לסקור את תחום התאורה לצורך הכנת תאורת החוץ לעונה הגשומה, מגלים כי תחום התאורה הוא כיום עולם ומלואו, מפותח ביותר ועשיר בפתרונות שונים, כך שגם לצורך נפוץ כמו הצורך למגן את תאורת הגינה לקראת הגשמים ישנם פתרונות ייעודיים רבים.

ואכן, ניתן למצוא בתחום התאורה כיום הן פתרונות בדמות תאורת גינה אותם כבר קונים ומתקינים בגינה בתור כאלו, והן הגנות שונות עבור גופי תאורה קיימים, כך שלא תמיד נהיה חייבים להחליף את המנורות כולן. עם זאת, חשוב להדגיש כי גופי תאורה מוגני מים (כלומר, כאלו המגיעים כבר ממוגנים בפני מים) הם הפתרון המומלץ והבטוח ביותר שניתן לרכוש. לכן, במידה ואתם מעוניינים למגן את תאורת הגן שלכם לקראת הגשמים, הדרך הטובה ביותר היא לרכוש כבר מנורות וגופי תאורה מוגני מים, ולהתקין אותם במקום לנסות ולמגן את גופי התאורה הישנים.

בין הפתרונות הייעודיים השונים ניתן למצוא כאמור הן תאורת גינה מוגנת מים והן תאורה למרפסת או למוסך (דוגמת זרקור עוצמתי מוגן מים המאיר את כניסת הרכבים לשטח הבית או למוסך), תאורת גן דקורטיבית מוגנת מים (דוגמת מנורות ירוקות, כחולות ובצבעים נוספים המשמשות בגינות רבות להארת הצמחים עצמם) ועוד שלל פתרונות תאורה מוגני מים שקשה אפילו לדמיין. כמובן שרבים מפתרונות אלו כוללים תאורת לד מוגנת מים, כך שאין צורך לוותר על השימוש בטכנולוגיית תאורה חסכונית ופופולארית זו.

אינטרס בטיחותי וכספי כאחד – גופי תאורה מוגני מים

השימוש בתאורת גינה מהווה אינטרס כפול ומשמעותי של כל בעל בית וגינה באשר הוא. מדובר באינטרס בטיחותי מצד אחד, וכלכלי מצד שני.

מבחינה בטיחותית, ברור מדוע גופי תאורה, המחוברים לחשמל, חייבים להיות מוגני מים – אחרת, כאשר גוף התאורה נרטב כתוצאה מגשמים או מטל הלילה המגעים החשמליים עלולים להירטב גם כן, ומים וחשמל ביחד אינם עניין רצוי כלל וכלל מבחינה בטיחותית. במיוחד בבתים בהם יש ילדים אשר אוהבים לשחק בגינה ובחצר ולדחוף את ידיהם למקומות שונים ובלתי מוכרים – חשוב במיוחד שגופי התאורה יהיו בטיחותיים ומוגני מים לחלוטין!

גם מבחינה כלכלית המעבר לתאורת חוץ מוגנת מים הוא מתבקש ביותר – אותו שילוב קטלני ובלתי רצוי בין חשמל לבין מים לא רק מציב סיכון בטיחותי, אלא גם יביא להרס גוף התאורה במידה ויתרחש בו קצר כתוצאה מחדירה של מים. גופי תאורה שונים עלולים להיות יקרים, במיוחד בתחום של תאורת גינה, וחבל להגיע למצב בו נדרשים לרכוש מנורות וגופי תאורה חדשים לגמרי רק בגלל שלא היו מוגנים למים כראוי.

בקיצור – בדקו את מצב תאורת הגן שלכם כבר עכשיו, ובמידה ואינה מוגנת מים כמו שצריך – וודאו שאתם ממגנים אותה כראוי או רוכשים גופי תאורה מוגני מים חדשים.

קרני תכלת מזמינה אתכם לאולם התצוגה בתל אביב ולצפות בקטלוג מנורות וגופי תאורה בינלאומיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here