עיצוב חלל הבית בעזרת צבע

מידי מספר שנים צריך לרענן את הבית ולעשות משהו בהקשר של עיצוב חלל הבית. גם אם פה ושם נוגעים בחדר זה או אחר ומשנים בו משהו: ריהטו, אביזרים ועוד, הרי שבכל זאת, צריך גם לעשות עיצוב כולל ורדיקלי יותר. לא תמיד יש תקציב, זמן או פנִיוּת ריגשית, בכדי להשקיע בשיפוץ משמעותי של הבית, ולכן, אפשר לעשות דברים אחרים אשר ייתנו את אותה תחושה של שינוי וריענון. אחד הפטנטים הוא צביעת הבית כולו. אי אפשר לתאר עד כמה הצבע יכול לשנות אווירה ותחושה כללית חיובית בכל בית. וכל זאת במחיר זול במיוחד.

צביעה קלה של הבית

יש היום בשוק מגוון גדול ביותר של סוגי צבעים לשם עבודות צבע בבית: קירות, תקרות, מתכת, עץ ועוד. הצבעים החדשים נוחים ביותר לעבודה, אין קשיים בערבוב ובהכנת הצבע, הם מתייבשים מהר, אינם משאירים לכלוך רב, מגיעים במבחר עצום של צבעים וגוונים של כל צבע. אפשר להזמין איש מקצוע – צבע, ואפשר גם להחליט לעשות את כל הצביעה לבד, ללא עזרה, זה בהחלט בגדר הסביר. רבים מהצבעים החדשים גם ניתנים לרחיצה עם סמרטוט רטוב, מה שיכול לרענן אותם ולשמור אותם "כמו חדשים" לאורך זמן רב.

תכנון צביעת הבית

כאשר מחליטים להשקיע בצביעת דירה לשם עיצוב חלל הבית חשוב לתת לבית מראה עיצובי שלם ואחיד, כולל ארונות המטבח והרצפה. אין זאת אומרת שצריך לצבוע את כל החדרים בגוון זהה, יש מקום לאפשר לילדים לבחור את הצבע המועדף עליהם, יחד עם זאת, חשוב שיהיה קשר בין הצבעים והגוונים, כי יש גם דלתות ומשקופים שמקשרים ביניהם, ונראים גם כחלק מהחדר, וגם כחלק מהחללים האחרים בבית. חשוב למשל לא לצבוע את המשקופים בצבע שחור בכדי שהם לא יראו כמו מודעות אבל.

לפני תחילת העבודה חשבו על כל הבית באופן כללי, ועל כל חלל בבית באופן נפרד. בידקו איזה חדרים קרובים יותר זה לזה, התאימו צבעים גם לחדרי השירותים והאמבטיה, בכדי שתרגישו שאתם עושים עיצוב חלל הבית כולו.

צביעת דלת הכניסה

כידוע אין הזדמנות שנייה להרשים במבט ראשון. לכן, כדאי לזכור להשקיע גם בצביעה של דלת הכניסה, היא לא דלת שנמצאת מחוץ לבית, כלומר בחדר המדרגות, אלא להיפך, היא הפתח של הבית, והשער המקבל את פני הבאים אל הבית: בני המשפחה והאורחים. היא צריכה לשדר תחושה של הזמנה שכדאי להיכנס אל תוך הבית.

דלתות הכניסה החדשות עשויות מפלדה, אותן כמובן אי אפשר לצבוע לבד, אבל אפשר לשדרג את המראה שלך בעזרת טפטים או תמונות מתאימים. דלתות מעץ ניתנות לצביעה גם באופן עצמאי. כדאי להתייעץ עם בעל המקצוע בחנות לצבעים, בכדי להתאים את סוג הצבע לסוג העץ בכדי לקבל מראה מושלם. בכל מרה, הימנעו מצביעה של מלבנים, בכדי לא לתת תחושה של מודעות אבל התלויות על הדלת..

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here