עיצוב חלל הבית בעזרת גופי תאורה

תאורה הינה אחד המרכיבים החשובים ביותר בעיצוב חלל הבית. אתם לא חייבים לשבור קירות על מנת להקנות תחושת מרחב לדירות קטנות, ומצד שני, אתם לא חייבים להעמיס ברהיטים כבדים על מנת ליצור אווירה אינטימית ונעימה.

שימוש בגופי תאורה

אחת האפשרויות המעניינות ביותר בתחום עיצוב חלל הבית עוסקת בגופי תאורה. גופי התאורה מגיעים בווריאציות שונות, בסגנונות רבים ובגדלים מגוונים, ההיצע והשפע הרב של גופי תאורה מאפשרים לכם ליצור חללים ייחודיים ומעניינים בבית מבלי להיכנס אל הוצאות תקציביות גדולות במיוחד. גופי תאורה שונים יכולים להתאים לחדרים השונים בבית, ישנם גופים המתאימים במיוחד למטבח, גופים לסלון, לחדרי השינה, האמבטיות ואף המסדרון. שימוש נכון ומושכל בגופי תאורה יאפשר לכם ליצור חלל מעוצב, ייחודי ומקורי, על פי טעמכם ובהתאם לתקציב העומד לרשותכם.

יצירת אווירה בחללי הבית

מעבר לתאורה כמקור אור מלאכותי, גופי התאורה מאפשרים לנו להגדיר חלל וליצור אווירה. בעוד במטבח אנו זקוקים לתאורה גבוהה וחזקה על מנת שנוכל לעסוק במלאכת הבישול, בסלון הבית אנחנו יכולים ליצור אווירה נעימה, חמימה ומשפחתית, בחדר השינה אווירה רומנטית, בחדרי הילדים אווירה נקייה ומסודרת ועוד. שימוש נכון בגופי התאורה יאפשר לנו להגדיר את החלל לפי המטרות ואופן השימוש בו, ליצור תאורה פונקציונאלית, אך גם מסוגננת.

סוגי גופי תאורה

גופי תאורה לצורך עיצוב חלל הבית הינם אינסופיים. אם בעבור הספוטים או השנדלירים כיכבו בכל בית או דירה סטנדרטית, הרי שהיום, החכמנו מעט, ואנחנו יכולים למצוא סוגים וסגנונות של גופי מאור. ישנם גופי תאורה מוסתרים המשתלבים עם הקיר או עם התקרה, ישנם גופי תאורה העשויים מנייר, פלסטיק או מתכת, ישנן נברשות קריסטליות או נברשות מתכת, ישנם אהילים מיוחדים מבדים, אפשר למצוא גופי תאורה מעוצבים לחדר השינה, או לחדר הילדים, ואפילו גופי תאורה העשויים גבס.

שימוש נכון בגופי תאורה

חשוב מאוד שכאשר אתם בוחרים בגופי תאורה לצורך עיצוב חלל הבית, תשכילו לשלב בין הצורך שלכם בכמות אור מסוימת לבין האווירה והעיצוב. במטבחים, לדוגמא, אפשר למצוא גופי תאורה מיוחדים המשלבים אור פלורסנטי, בעוד בסלון ניתן להשתמש בגוף תאורה גדול ומרכזי ובצידו מנורות עומדות או תאורה שקועה בקיר או בתקרה. חדרי השינה שלנו זקוקים גם לאור רב, אך גם לתאורה חמה ונעימה לקריאה או לאווירה רומנטית. כאשר מדובר בחדרי ילדים, חשוב לבחור בתאורה אשר לא תהייה ילדותית מידיי, אך גם לא קרה. תאורה לחדרי ילדים צריכה לאפשר לילדים לשחק בנוחות בחדר, אך גם ליצור אווירה חמימה ונקייה בו זמנית. ככלל, בכל הקשור לשימושי מוצרי תינוקות, אין צורך ליצור עומס נוסף, מאחר וכל מוצרי תינוקות ממלאים את החלל ועשויים להפוך אותו לדחוס, לכן, תאורה נקייה ובהירה תוכל לסייע במראה מסודר יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here