צילום: אור קדוש

אם תקופת האביב, הקצרה מדי, עשתה לכם חשק לשפץ או לרענן את הבית, אל תשכחו לתת כבוד לפינת האוכל שלכם שבשנתיים האחרונות עבדה שעות נוספות.

אם גם אצלכם, בנוסף לשלוש (ובוודאי יותר!) ארוחות ביום, מדי פעם שולחן האוכל משמש כמשרד ביתי, שולחן להכנת שיעורי הבית, זירת משחקי קופסה ופאזלים והכי חשוב המקום להפסקות קפה לאורך כל היום, אז זה הזמן לתת לפינת האוכל תשומת לב ואהבה, בין אם היא נמצאת במרכז הסלון ובין אם היא פינה חמימה במטבח.

קחו לכם כמה טיפים לריענון הבית באדיבות צוות המומחים של זגה פינות אוכל:

נוחות לצד פונקציונאליות: נתחיל מהבסיס, שולחן האוכל צריך להיות ממוקם במקום נוח לגישה, לישיבה ולהגשה. אם כדי לשחרר מקום אתם מעדיפים להצמיד את שולחן האוכל ואת כיסאות האוכל לאחת מהפינות בסלון, בחרו בשולחן שאפשר בקלות להכפיל את גודלו בעת הצורך. למשל, אתם יכולים להצמיד לאחת הפינות שולחן אוכל מלבני באורך של 180, שבמצב סגור יכולים לשבת סביבו עד 6 סועדים, ובמצב פתוח יכול להכיל עד 12 סועדים.

הכיסאות שסביב שולחן האוכל צריכים להיות הכי נוחים שאפשר לשיחות שנמשכות לתוך הלילה. זו הזדמנות נהדרת לחדש את כיסאות האוכל, כך שיהיו מפנקים לישיבה ממושכת. שינוי טקסטורת הבד וצבע הריפוד של הכיסאות משנה, מהקצה אל הקצה, את המראה של כל פינות האוכל. שני ריפודים טרנדים שכדאי לכם לבדוק הם ריפוד הקורדרוי הצעיר והשובב או ריפוד הקטיפה החמים והאלגנטי.

צבעוניות מעוררת תיאבון: אפשר גם לרענן את פינת האוכל באמצעות הכנסת צבע חדש לאזור שבו היא נמצאת. מה דעתכם על תליית מדף בצבע אדום בסמוך לפינת האוכל או לבחור את כיסאות האוכל בגוונים אדמדמים? הצבע האדום נחשב כממריץ היעיל ביותר לתיאבון שלנו. זו הסיבה שרשתות מזון פופולריות כמו: מקדונלד'ס, פיצה האט, בורגר קינג ועוד משתמשות באדום בלוגו שלהן. האדום גורם לנו להרגיש נמרצים ורעבים, אבל חשוב להשתמש בו במינונים נמוכים, משום שהנמרצות של האדום גורמת לאנשים לאכול מהר (זו הסיבה שמסעדות מזון מהיר אוהבת כל כך את הצבע האדום).

ואם הצבע האדום (על גווניו השונים) הוא לא בדיוק הסגנון שלכם, מה דעתכם לצבוע את אחד מקירות פינת האוכל בירוק בהיר. אצל כולנו הירוק מעלה אסוציאציות של טבע, שפע ובריאות. על פי המחקרים, השימוש בצבע הירוק מתחבר ישירות למוח הפרימיטיבי שלנו, משום שמשחר ההיסטוריה, בני האדם חיפשו מזון ירוק שנחשב למזין ולא רעיל (על פי רוב).

צבע נוסף שנחשב כמעורר תיאבון הוא הצבע הצהוב, בזכות היכולת שלו להכניס כמעט כל אחד מאיתנו למצב רוח טוב. מסתבר שהעליזות של הצהוב יכולה לעורר את הרצון שלנו לאכול מתוך שמחה. אם פינת האוכל שלכם נמצאת במטבח אתם יכולים לצבוע את הדלתות של הארונות ושל המגירות בצבע צהוב בהיר שמשתלב נהדר עם פינת אוכל בסגנון כפרי מודרני. אלו מכם שרוצים ללכת עד הסוף מוזמנים לצבוע את התקרה שמעל פינת האוכל בצהוב או בירוק בהיר להכנסת אור וחמימות.

עדכוני המטבח הקטנים והיצירתיים האלו משנים לחלוטין את המראה של המטבח או של פינת האוכל וההוצאה היא קטנה מאוד.

כמה שיותר קרוב לטבע: חומרים טבעיים ובתוכם העץ, הבמבוק, הפשתן, והקרמיקה יכולים לחמם את האווירה של כל פינת אוכל. בשנת 2021 בנוסף לאדניות פורחות על אדן חלון המטבח, או לעציצים בקרבת פינת האוכל, התחלנו לראות גם מדפים מעוצבים שמהם משתלשלים עציצים מטפסים שמעניקים לנו את הרגשת החוץ שכולנו אוהבים…

ולמרחיקי הלכת יש את ה"קירות הצומחים", הלקוחים מעולם העיצוב ביופילי. קירות אלו נבנים באמצעות צמחים חיים שנשתלים באדמה. מערכת אספקת מים פנימית מספקת לצמחים את כל מה שהם צריכים כדי לפרוח. בעזרת הטיפוח הנכון הקיר הצומח יכול להחזיק מעמד שנים רבות. כך שגם אם אין לכם אפשרות לאכול בגינה או במרפסת, אתם יכולים להפוך את אחד מהקירות בבית שלכם לקיר צומח וליהנות מארוחה טעימה ב"חיק הטבע".

פינת האוכל שלכם היא הפינה הכי חשובה והכי עסוקה בבית ולכן מגיע לה הטוב ביותר.

צילום: מאור מויאל
צילום: מאור מויאל
צילום: ליאור טייטל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here