מה זה קרניזים דקורטייבים ומתי מומלץ להתקין
מקור pixabay

אחד המוטיבים הפופולאריים והנפוצים ביותר במבנים ישנים, בין אם מדובר במבני מגורים עתיקים, כנסיות, מוזיאונים ומבנים בעלי משמעות היסטורית, הם קרניזים. אפשר למצוא אותם במקרים רבים, הן בחלק הפנימי של המבנה והן בחלק החיצוני שלו.

קרניזים דקורטיבי, זה חיפוי ייחודי אשר מותקן בחלקו העליון של הקיר, בחלק שמחבר אותו עם התקרה, וכך הוא יוצר חיבור אחיד וייחודי. קרניזים מאפשר ליהנות מאלמנט עיצוב ייחודי, שיוצר הפרדה ברורה בין החלקים השונים של כל חלל.

באדריכלות הקלאסית, היה נהוג להשתמש בסוגים שונים של קרניזים, הן בשביל לעצב את המבנה בצורה ייחודית, והן בשביל להרחיק מי גשמים מגג המבנה. לכן היה נהוג להתקין קרניז חיצוני לאורך הגג, אז מי הגשמים לא היו מצטברים על הגג ויורדים אל הקירות החיצוניים. דבר שיכול היה לגרום ללכלוך ורטיבות, אשר היתה גורמת נזק לחלק החיצוני והפנימי של המבנה.

לעומת זאת, באדריכלות המודרנית, קרניזים יותר משמשים לצורך מעשי מאשר לצורך עיצוב. נהוג להשתמש בהם, הן בשביל להרחיק מי גשמים מהקירות והן בשביל לייצר הצללה עבור החלונות, בחלק החיצוני שלהם. לעומת זאת, מי שבוחר היום להשתמש בקרניזים בחלקו הפנימי של המבנה, עושה זאת בדרך כלל מטעמי עיצוב, שכן אין לו שימוש מעשי אמיתי בחלק זה.

מה שכן, הקרניזים בחלקם הפנימיים, מאפשרים להסתיר מערכות פנימיות. למשל, הרבה פעמים נהוג להתקין מאחורי הקרניזים בסיסי תאורה, תעלות תאורה, חוטים של מערכות סטריאו וכן תעלות מיזוג אוויר.

חשוב להדגיש, ניתן למצוא סוגים ועיצובים שונים של קרניזים. בין אם מדובר בעיצוב מודרני ובין אם מדובר בעיצוב קלאסי. באופן טבעי, ההחלטה כיצד לעצב את המבנה, עם איזה סוג של קרניזים, תתקבל על פי אופי הבנייה ואופי המבנה. זאת על מנת שהם יותאמו באופן מלא, גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת שימוש.

אילו סוגי קרניזים אפשר למצוא וכיצד בוחרים מה נכון לנו

אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של עיצובים. העיצוב המודרני יכלול חומרים כמו זכוכית או מתכות, בעוד העיצוב הקלאסי יכיל אבנים מסוגים שונים, לעיתים גם הוא יכלול מאפייני עיצוב הכולל אלמנטים מסורתיים או אחרים. אפשר גם למצוא עיצוב סטנדרטי, שאין לו שיוך לסוג מסוים של אומנות, והוא נועד רק לצרכים מעשיים.

הבחירה בין סוג כזה לסוג אחר, מתקבלת כאמור על פי סוג ועיצוב המבנה. יחד עם זאת, בשביל שהקרניז יוכל לשמש את דיירי המבנה בצורה טובה ולשמור עליו, הרי שהם יצטרכו לבחון את התנאים והנתונים שלו. אז יוכלו להחליט באיזה גודל יהיה כל קרניז, איפה בדיוק נכון להתקין אותו ובאיזו צורה.

לסיום, אין ספק, בין אם מדובר במבנה חדש או מבנה שעובר שיפוץ, הרי שקרניזים פנימיים או חיצוניים, יכולים להוסיף הרבה למבנה ולדיירים שמשתמשים בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here