לומדים לעצב את חלל הבית

סוף סוף השתחררתם מהשירות הצבאי, ואפילו הספקתם לעשות את טיול השחרור שלכם בתאילנד או בדרום אמריקה. כעת, אתם מחפשים ערוצים ונתיבים להתפתח בחייכם. יש הבוחרים בערוץ האקדמי, והולכים ורוכשים השכלה ותואר אקדמאי בתחומי הכלכלה, מנהל עסקים, תקשורת, פסיכולוגיה וכדומה, ויש המחפשים לרכוש מקצוע ייחודי שאינו נחשב לאקדמי כדוגמת הנדסת בניין, הנהלת חשבונות, עיצוב גרפי או קורס עיצוב פנים. אתם כבר יודעים שיש לכם חוש לעיצוב. עוד מימי התיכון שלכם, תמיד הייתם חייבים לשנות כל הזמן את המבנה של החדר, להחליף את המיקום של המיטה עם הארון, לתלות ולהוריד תמונות מהקיר, להניח שטיח ליד המיטה, ולהחליפו אחרי חצי שנה, לתלות וילון חדש, ואפילו לצבוע את הקירות בצבעים שהעניקו לחדר שלכם יותר הרמוניה. אפילו הוריכם נעזרו בכם תמיד כשהיו מבקשים לערוך שינויים במבנה ובעיצוב הבית כולו.

חשבתם על עיצוב פנים?

אם זהו אכן המצב, עיצוב פנים בכלל, וכן עיצוב חלל הבית בפרט הוא מקצוע שעשוי מאוד לעניין אתכם. עיצוב פנים הוא למעשה אותו מקצוע העוסק בכל הקושר לעיצוב פנימי של חללים. שני התחומים המרכזיים בעולם זה הוא עיצוב חלל הבית ועיצוב משרדים. עיצוב משרדים, כשמו כן הוא, עוסק בעולם המשרדים והמבנים העסקיים והמסחריים למיניהם. במסגרת עיצוב זה נלקחים בחשבון אופיו של העסק, מטרותיו, המסרים שהוא רוצה לשדר לאורחיו, האווירה הרצויה בו, חלוקת המרחב לחדרים ולמשרדים לעובדים השונים על פי פונקציות ארגוניות ועל פי עמדתם בעסק וכדומה. יש להבדיל תחום זה מתחום עיצוב החנויות, שם ההתמחות היא בעיקר בנושא של עיצוב חלונות ראווה, מידוף, תליה, שילוט פנימי, ריהוט וכדומה.

עיצוב חלל הבית הוא עולם גדול ומגוון שדורש יצירתיות רבה. מעצב מוכשר בתחום זה ידע לקחת תקציב קטן בדרך כלל, כפי שצפוי בשוק של לקוחות פרטיים ולא עסקיים, ולעשות איתו פלאים. במרבית המקרים, יבואו הלקוחות עם דרישות משלהם, לאור הצרכים העולים בהם במסגרת תקופת המגורים בבית. כך למשל, הם אולי יעדיפו להקטין את המטבח ולהגדיל את הסלון במקום זאת, להוסיף מפלס בבית, להוסיף הנמכות גבס בחדרי השינה, להוסיף תאורה, להרחיב ולעצב את חדר האמבטיה וכדומה. תפקידו של המעצב הוא להביא לידי ביטוי את הצרכים של הלקוחות, תוך הצפת רעיונות המבוססות על תאוריות ומשנות סדורות בעולם העיצוב.

גם עיצוב פנים זה דבר שדורש לימודים והשכלה

לימודי עיצוב פנים, כמו מקצועות אחרים, מבוסס הן על כשרון, יצירתיות וביטוי אישי, אך גם על שיטות וצורות עבודה מוגדרות המסייעות למעצב להגיע לתוצאות מיטביות. את כל השיטות, התיאוריות והמבואות במקצוע זה ניתן ללמוד במגוון מוסדות לימוד העוסקים בעיצוב פנים. מוסדות אלה מפרסמים את עצמם ואת תכניות הלימודים במגוון מגזינים ואתרי אינטרנט העוסקים בתחום העיצוב, ואפילו הנדל"ן, וניתן למצוא את פרסומיהם לעיתים גם ליד מודעות תכנון ובנייה, בתים למכירה ואדריכלים להשכרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here