המדריך השלם לבחירת מטבח

בשנים האחרונות המטבחים הפכו למקום בילוי משמעותי עבור הישראלים, והדבר הביא לפריחה מחודשת של תחום המטבחים בישראל. בחירת מטבח היא לא עניין של מה בכך. חשוב להשקיע זמן וידע כדי שתדעו שבחרתם את המטבח הנכון ביותר עבורכם, מאחר ומטבח לא מחליפים בתדירות גבוהה. כאשר הצרכן הישראלי רוכש מטבח, הוא מתייחס אליו כאל השקעה לטווח הרחוק, לעשר עד חמש עשרה השנים הבאות.

חומרי הגלם

בבואנו לבחור מטבח, עלינו להחליט מאיזה חומר גלם הוא ייבנה. חומר הגלם הוא זה שייקבע את עמידות המטבח. המטבח הוא חלל בבית שבו אנחנו מבשלים ושוהים זמן רב, והמשמעות היא שחומר גלם יבוא במגע עם חום, רטיבות וכדומה. על כן, עמידות ואיכות חומרי הגלם במטבחים היא קריטית. חומרי הגלם הנפוצים הם עץ טבעי מלא, סנדוויץ' והשבבית, MDF. העץ הטבעי הוא חומר הגלם העמיד והמומלץ ביותר לשימוש.

תכנון המטבח

תכנון המטבח כולל שלושה חלקים עיקריים. בחלק הראשון נתכנן את הבסיס: נמדוד את גודל המטבח, נחליט על מיקום 'המשולש' הידוע – כיריים, כיור ומקרר, מיקום הארונות, אביזרי החשמל וגובה השיש. בחלק השני נתייחס לאופן האחסון בתוך הארונות ולפרזול, מיקום ומספר המגירות, נחליט היכן יהיה התנור, האם המדיח יהיה מוסתר או גלוי וכדומה. בחלקו השלישי של תכנון המטבח נחליט לגבי העיצוב החיצוני – צבעים, תאורה, קרמיקה, סוג השיש ועוד.

איך ניצור מטבח שמעניק נוחיות מרבית?

השאיפה שלנו במטבח היא לנצל את מלוא המקום האפשרי, אך מבלי להעמיס. נרצה ליצור מראה נקי, כאשר רוב הכלים מאוחסנים בארונות. לשם כך נצטרך לבנות שטחי אחסון מספקים. נימנע מלהשאיר חללים מיותרים, שלא נעשה בהם שימוש. אחד הפתרונות הנוחים והטרנדים למיקום מכשירי החשמל הוא בניית אי למטבח, עליו ניתן לרכז את מכשירי החשמל הקטנים. האי בנוי בדרך כלל סביב כיור, כיריים או שניהם, וכולל משטח עבודה חלק. ניתן להפוך אותו לפינת ישיבה או שולחן אוכל על ידי הצבת כיסאות בר סביבו.

עיצוב המטבח

עבור מטבח קטן, נעדיף עיצוב בקווים נקיים ובהירים, כדי ליצור אשליה של מרחב ולפתוח את חלל המטבח. תחושת מרחב משפיעה על תחושת הנוחיות של המשתמש במטבח. כאשר נקבע את גובה הארונות, נתחשב בגובהם של המשתמשים העיקריים במטבח. מחשבה מעמיקה על עיצוב ותכנון המטבח, כולל הפרטים 'השוליים', תהיה משתלמת לטווח הארוך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here